286739416_5252050574864179_1163395891216894305_n

Postnatale MamaYoga

 

Wil je na je bevalling op een veilige en ontspannen manier werken aan je herstel? Dat kan bij Mapaki.

Met de zwangerschap en geboorte van je baby is er veel veranderd. De eerste weken na de geboorte staan vaak in het teken van wennen aan elkaar en aan de nieuwe situatie, veel uitrusten, urenlang voeden en lichamelijk herstel.

Om na deze eerste weken liefdevol voor jezelf een brug te slaan naar de tijd na je verlof bied ik een postnatale yoga cursus aan. Want het is heel belangrijk voor jou, maar ook voor je baby om goed voor jezelf te zorgen. In deze cursus zullen inspanning en ontspanning zich afwisselen om zo op een veilige en ontspannen manier te werken aan het verdere herstel van jouw lichaam. We doen yoga en pilates -oefeningen die gericht zijn op het versterken van de bekkenbodem, de onderrug, en de buikspieren. Verder is er aandacht voor ontspannings-, stretch- en ademhalingsoefeningen.

 

Wat de cursus inhoudt

  • Een wekelijks moment van ontspanning
  • Yogalessen gericht op het versterken van de bekkenbodem, buikspieren, onderrug en benen
  • Oefeningen voor het losmaken van spanning in de rug, nek en schouders
  • Specifieke aandacht voor het herstel van de bekkenbodemspieren
  • Ruimte voor het uitwisselen van ervaringen met andere nieuwe moeders (die je misschien nog kent van de zwangerschapsyogacursus!)

 

Wat de postnatale yoga cursus je oplevert

Na het volgen van deze postnatale yoga cursus voel je je weer meer thuis in je lichaam dat met de zwangerschap en de geboorte door grote veranderingen is gegaan. Je hebt geleerd hoe je op een veilige manier kunt bewegen in deze eerste maanden na de geboorte en hoe je je buik- en bekkenbodemspieren kunt verstevigen. Hiermee help je je lichaam straks ook weer sterk genoeg te zijn om je sportroutines van vóór de zwangerschap weer op te pakken.

Je hebt tools in handen om ook in het dagelijks leven met je baby zelf aan ontspanning toe te komen en je hebt leuke manieren ontdekt waarop je spelen met je baby kunt combineren met yoga- en ontspanningsoefeningen.

Daarnaast kun je veel herkenning en geruststelling hebben gevonden in de uitwisseling van ervaringen met andere moeders. Je komt erachter dat we allemaal dezelfde uitdagingen kennen en dat je het als moeder goed doet zoals je het doet.

 

Wanneer kun je aan de postnatale yoga cursus deelnemen?

De algemene richtlijn voor beginnen met een postnatale cursus is vanaf 6 weken na een vaginale geboorte en vanaf 10 weken na een keizersnede. Uiteraard is het ook belangrijk hoe jij je voelt. Het streven is voor elke vrouw passende oefeningen te vinden. Je kunt tot 6 maanden na je bevalling starten met deze cursus.

 

Alle praktische informatie op een rij 

Wat:

Cursus postnatale mama yoga

7 lessen plus 1 baby mama les

 

Waar:

Het kruispunt te Heemskerk

 

Wanneer:

maandag 9-1-23 tot 20-2-23 (20:30 tot 21:45)

maandag 27-3-23 tot 22-5-23(20:30 tot 21:45)

 

Voor wie:

mama’s vanaf 6 weken tot 6 maanden na de bevalling

 

kosten:

135 euro

voor wie ook de zwangerschapsyogacursus van MaPaKi heeft gevolgd: 98 euro